Unbound virtual reality

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Tundra Tracker - Live op Kickstarter!

Kleiner, slanker en lichter

Tegen de concurrentie is Tundra Tracker aanzienlijk kleiner en lichter dan de alternatieven. Onze prototypes wegen slechts 40 gram en we verwachten dat productieapparaten 46 tot 50 gram wegen! De Tundra tracker heeft een strak profiel van 50,2 x 50,2 x 38,5 (alle afmetingen in millimeters). Het innovatieve ontwerp bevat geen "hoorns" om aan kabels vast te houden en is ontworpen met het laagst mogelijke zwaartepunt om "wiebelen" tijdens het dragen te voorkomen.

Betere levensduur van de batterij

Met een batterijduur die NOG STEEDS ongeëvenaard is, verpakken we een flinke 850 mAh-batterij in ons kleine formaat! Door sensoroptimalisatie en een slim ontwerp met laag stroomverbruik kan Tundra Tracker minimaal 7 uur werken.

Betere montage

Exclusief voor Kickstarter, wordt Tundra Tracker geleverd met twee basisplaten:

  • Riem / schoenveterlus
  • Universele 1/4 schroefbevestiging

De basisplaten zijn ontworpen met het oog op maatwerk. We zijn ook van plan om de Baseplate 3D / CAD uit te brengen, zodat je de basis kunt remixen zoals je wilt en het eenvoudig genoeg is om 3D-geprint te worden.

Betere USB-beheer

Voor wat plezier hebben we de gemeenschap ondervraagd om de naam vast te stellen voor onze unieke USB-naar-draadloze USB-adapter (vaak een dongle genoemd). De gemeenschap sprak luid en duidelijk:

De naam is Dongle ... Dongle McDongleface

Voor het gemak noemen we het ook wel Super Wireless Dongle en afgekort "SW". Met een van onze SW-dongles kan een enkele USB-aansluiting worden gebruikt voor meerdere SteamVR-apparaten.

Er zijn 3 versies die u in de ondersteuningslagen vindt:

  • SW3-dongle - kan gelijktijdig verbinding maken met maximaal 3 apparaten
  • SW5 Dongle - maximaal 5 apparaten
  • SW7 Dongle - maximaal 7 apparaten

De Super Wireless Dongle is handig ontworpen om te passen binnen de Valve Index Frunk! Als je al "junk in your Frunk" of een andere headset hebt, geen probleem, de SW kan rechtstreeks op de pc worden aangesloten met een meegeleverde USB-verlengkabel.

Onze dongles gebruiken universele firmware van Valve die compatibel is met elk SteamVR-apparaat. Dit betekent dat ze niet alleen kunnen worden gebruikt om te communiceren met Tundra Tracker, je kunt ze ook gebruiken om verbinding te maken met:

  • Valve Index-regelaars
  • HTC Vive en Vive Pro "Wand" -controllers
  • Vive Trackers
  • etee-controllers
  • Logitech VR-Ink
  • Elke aangepaste controller ontwikkeld met de SteamVR HDK

Geweldige tracking in VR

Tests in de echte wereld door enthousiastelingen en de gemeenschap hebben ons geloofwaardigheid en bevestiging gegeven dat onze prototypes goed volgen ondanks de grootte die ooit voor onmogelijk werd gehouden.

Applicatie inhoud

Miyu, onze briljante communitymanager in Japan, heeft een verzameling demo's voor het hele lichaam gemaakt met behulp van de verschillende populaire VR-toepassingen. We zullen deze lijst blijven uitbreiden om zo veel mogelijk mensen te ondersteunen!

Technische punten

De vorm van de Tundra Tracker is vanaf het begin ontworpen met het oog op precisie en gebruiksgemak.

Het SteamVR Tracking-algoritme werkt goed wanneer de optische sensoren worden gevormd tot een constellatie, waarbij drie sensoren een vlak creëren en een vierde sensor zo ver mogelijk van dit vlak verwijderd is

Door de afstand tussen deze punten te vergroten, worden de trackingprestaties geoptimaliseerd. We hebben een "gevouwen" geometrie ontwikkeld die deze vlakke puntafstand biedt, terwijl het totale aantal sensoren en de volumetrische omhulling van het apparaat tot een minimum worden beperkt.

Interne elektronica

Miniaturisatie is de superkracht van het Tundra Lab. Intern bij Tundra Tracker is er uitgebreid werk verricht om de meest eenvoudige origami van complexe flexibele elektronica te bepalen.

Uiteindelijk wordt alle elektronica gedestilleerd tot een enkel maakbaar flexibel circuit dat een zeer hoog paneelgebruik heeft om de fabrieksefficiëntie te maximaliseren en de kosten van grondstoffen en afval te minimaliseren.

De kernverwerkingsengine van de tracker - TL448K6D-VR - ook bekend als "Watchman" omvat twee ARM Cortex-M4-processors, een Field Programmable Gate Array (FPGA), 2,4 GHz radio, MEMs-traagheidsmeeteenheid en twee nauwkeurige MEM-klokken. Het draait waarschijnlijk Doom, maar we hebben het niet geprobeerd - John Carmack neem alsjeblieft contact met ons op (grapje).

Certificatie

Omdat Tundra Tracker een elektronisch apparaat is en ook een apparaat dat draadloze (RF) verzending en ontvangst zal uitvoeren, is het vereist om een ​​aantal regelgevende tests en certificeringen uit te voeren om producten aan klanten te leveren. We werken samen met een extern testbedrijf om certificering te bieden in de volgende regio's:

  • Verenigde Staten - FCC
  • Canada - IC
  • Europese Unie - CE
  • Japan - TELEC / MIC
  • Australië / Nieuw-Zeeland
  • Zuid-Korea
  • China

Naast deze landen werken we eraan om onze voetafdruk op het gebied van regelgeving zoveel mogelijk uit te breiden en zoveel mogelijk klanten wereldwijd te ondersteunen.

Tundra Labs: wie zijn wij?

Luke Beno, de oprichter van Tundra Labs, werkt sinds 2015 aan SteamVR Tracking. Eerst als Field Applications Engineer bij Triad Semiconductor, waar hij rechtstreeks samenwerkte met het team van Valve om de sensor ASIC-technologie te creëren die uiteindelijk een integraal onderdeel werd van SteamVR Tracking.

In 2018 werd Tundra Labs opgericht om deze missie voort te zetten en samen te werken met OEM's van hardware om tracking in hun producten te integreren. Gedurende deze tijd en in verschillende capaciteiten heeft Tundra Labs aan bijna elke SteamVR-integratie gewerkt. Dit omvat grote merken zoals LG, Acer, Varjo, Logitech, JVC, Wandelbots, Athanos3D en anderen die vertrouwelijk blijven.

Begin 2020 kondigde Tundra Labs de beschikbaarheid aan van het eerste volledig geïntegreerde TL448K6D-VR-systeem in pakket (SIP). Dit apparaat heeft de kosten, complexiteit en omvang van de "Watchman" -elektronica die nodig is om een ​​SteamVR-product te maken, aanzienlijk verminderd. Deze modules worden nu in grote hoeveelheden naar klanten over de hele wereld verzonden. Daarnaast hebben we onze eerste ontwikkelaarskit gelanceerd, de TL448K6D-HDK, waarmee ontwikkelaars hun eigen, unieke apparaten kunnen maken met softwaretools van Valve.

Diederik Hermsen- XR Product Specialist

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact met ons op! Onze specialisten helpen je graag verder.

Stuur een bericht Bekijk onze andere blogs

is toegevoegd aan je winkelmandje.