Nederlands

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Garantie

Garantietermijn

Voor consumentenbestellingen bieden we een standaard garantietermijn van 1 jaar. Dit betekent dat we gedurende een periode van 12 maanden na aankoop garant staan voor de goede werking en kwaliteit van het product. Mocht er binnen deze termijn een defect optreden als gevolg van materiaal- of fabricagefouten, dan zullen we het product repareren of vervangen, naar ons eigen oordeel. Deze garantie is van toepassing op normaal gebruik van het product volgens de bijgeleverde instructies. Na de garantietermijn van 1 jaar kan er aanvullende fabrieksgarantie gelden. Deze fabrieksgarantie varieert per merk. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Voor zakelijke bestellingen geldt dezelfde garantietermijn van 1 jaar. Deze termijn waarborgt de goede werking en kwaliteit van het product gedurende een jaar na aankoop. Mochten er zich binnen deze periode defecten voordoen als gevolg van materiaal- of fabricagefouten, dan zullen we het product repareren of vervangen, naar ons eigen oordeel.

Voor resellers zijn er alternatieve garantievoorwaarden. Deze vind je terug op de pagina Reseller garantie.

Aanspraak maken op garantie en/of reparatie

Je kunt aanspraak maken op garantie of je product ter reparatie aanbieden in de volgende gevallen:

  • Defect binnen de garantietermijn van het product;
  • Defect buiten de garantietermijn van het product, waarbij er mogelijk kosten in rekening worden gebracht.

Indien u wenst dat wij het product onderzoeken, zijn de retourkosten voor uw rekening. Als uit het onderzoek blijkt dat de garantieaanvraag geldig is, zullen wij de gemaakte retourkosten aan u terugbetalen.

Belangrijk: Wij vergoeden alleen de standaard retourkosten. Hier zit geen aanvullende verzekering bij inbegrepen.

Zodra wij jouw product ontvangen voor een garantieaanvraag, zullen wij eerst beoordelen of het probleem binnen of buiten de garantie valt en of onze VR-specialisten het probleem kunnen oplossen. Als het geen garantiegeval betreft, kunnen er (onderzoeks)kosten verbonden zijn aan de behandeling van de serviceaanvraag en de reparatie van het product. Wij streven ernaar om je vooraf een schatting van deze mogelijke kosten te geven, zodat je niet voor onverwachte uitgaven komt te staan.

Uitzonderingen van garantie

In sommige gevallen zijn er uitzonderingen van de standaard garantievoorwaarden:

  • De verkopersgarantie kan niet overgedragen worden wanneer een product bijvoorbeeld via een tweedehands platform zoals marktplaats onder consument doorverkocht wordt.
  • Schade veroorzaakt door onjuist gebruik, ongevallen, misbruik of ongeoorloofde wijzigingen aan het product.
  • Producten met (interne) vocht-, val-, stoot-, zon- en/of drukschade.
  • Batterijen: Op batterijen zit een standaard garantietermijn van 1 jaar.

Direct contact met de fabrikant

Bij sommige producten, zoals HTC Vive producten*, is het sneller om direct contact op te nemen met de fabrikant. Sommige fabrikanten repareren een product namelijk kosteloos, of bieden hiervoor aan het product op te sturen ter reparatie onder garantie. Wij raden daarom in sommige gevallen aan om zelf direct contact op te nemen met de fabrikant voor een zo spoedig mogelijke afhandeling van uw RMA-aanvraag.

Vragen over service en retourneren

Heb je een vraag over garantie, een geretourneerd product of een andere servicevraag? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

is toegevoegd aan je winkelmandje.