Unbound virtual reality

Gekeurde webshop

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Garantie

Wat betekent garantie? 

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is (of moet doen) wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Na ontvangst van het product zal dit in de regel voor u worden vervangen of gerepareerd zodra het opgegeven defect door onze Technische Afdeling is vastgesteld.

Het testen van garantiegevallen is in veel gevallen kosteloos. We vragen echter uw begrip voor het feit dat wij voor niet-garantiegevallen de kosten voor het testen en eventuele retournering aan u doorberekenen (bijvoorbeeld wanneer een product naar de producent moet worden opgestuurd).

Om de afhandeling van garantieclaims te versoepelen verzoeken wij u, vóór toezending van het defecte product, onze aanwijzingen met betrekking tot retournering door te lezen. Zo helpt u wellicht onnodige kosten te voorkomen en is een snelle afhandeling mogelijk.

Het vervallen van de garantie

Houdt u er rekening mee dat bij mechanische beschadigingen, veroorzaakt door het handelen van de klant, zoals breuk, scheuren, putten, deuken, krassen etc., welke na aankoop zijn ontstaan, uw recht op garantie vervalt. Let u daarom ook op onze aanwijzingen omtrent het onderwerp 'retournering' om beschadiging tijdens het transport te vermijden.

Voorbeelden waarbij de garantie vervalt:

  • Mechanische beschadigingen van producten (bijvoorbeeld val- of waterschade);
  • Defecte componenten door een verkeerde energievoorziening (bijvoorbeeld gebruik van een third-party adapter die niet door Unbound VR is verkocht);
  • Gebruik in een zakelijke of commerciële omgeving (hiervoor gelden andere garantiebepalingen, neem hiervoor contact op met onze klantenservice). 

Fabrieksgarantie

Gedurende de garantieperiode, en soms ook daarna nog, bieden sommige fabrikanten services aan die u meer te bieden hebben dan de wettelijke garantie en welke onafhankelijk van de wettelijke garantie wordt geleverd. Neem voor meer informatie over fabrieksgarantie contact op met onze klantenservice.

Let op: op accu’s wordt een garantietermijn van 6 maanden gegeven.

Let u erop: In de regel is de fabrikant, of een speciaal voor deze producten door de fabrikant aangewezen servicebedrijf, uw aanspreekpartner voor deze service en niet de verkoper. De afhandeling van garantie verloopt in deze gevallen dan ook direct via de fabrikant of het servicebedrijf. Door de afhandeling van de garantieclaim direct via de fabrikant te laten verlopen verkort u de tijd dat u uw product moet missen vaak aanzienlijk.

Uw product aanmelden voor reparatie / garantie

Stap 1Bent u er geheel zeker van of het product daadwerkelijk defect is? Indien u nog twijfelt dan raden wij u aan om contact op te nemen met de afdeling klantenservice.

Stap 2Bij enkele fabrikanten is de directe service voor eindgebruikers dusdanig goed dat wij adviseren direct contact op te nemen met de fabrikant. U heeft dan voordeel van interessante servicemogelijkheden en directe service, dit kan in sommige gevallen zelfs betekenen dat u een iets versnelde service afhandeling heeft of dat de fabrikant het bij u thuis ophaalt en aflevert.

Stap 3Neem contact op met onze klantenservice omtrent uw defecte product. Wij zullen u adviseren op basis van het defect of het een op te lossen technisch probleem is, of het product direct omgeruild kan worden of dat het terug gestuurd dient te worden naar de fabrikant.

Stap 4Om het artikel retour te sturen neemt u contact op met de afdeling klantenservice. Let op: in sommige gevallen zijn de kosten voor het retour sturen voor eigen rekening.

Stap 5: Verpak de goederen, inclusief accessoires, in een stevige verzendverpakking en volg de retourstappen die u van onze klantenservice heeft gekregen op.

Product was successfully added to your shopping cart.